Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kdo se stěhuje? - povídka

U branky jejich rodinného domku zvoní stěhováci. Ale tady se přece nikdo nestěhuje! Nebo ano? A proč jí o tom nikdo neřekl?

„Tak jsme tady, paninko! Kde začneme?“ huláká asi dvoumetrový chlap u vrátek našeho domku.

Vypadá jako velká almara – široká ramena, mohutný hrudník, ruce jak lopaty. Připomíná mi Hulka, jen není zelený a na hlavě má místo obrovy bujaré kštice přistávací plochu.

„To je nějaký omyl. My se nestěhujeme,“ zavolám zvesela a chci znovu zalézt do tepla.

„Počkejte, paninko, já to tu mám napsaný. Pojďte se podívat!“ Hulk se nedá odbýt.

Co když je to léčka? Otevřu a on mě praští, prolétne mi hlavou. Rozhodnu se neodemknout a natáhnu ruku nad branku.

Chlápek mi neochotně podá své dokumenty: „Vidíte to? Křemíkova 10, a to je přece tady.“

Zírám na ten papír a nechci věřit tomu, co vidím. Je tam jméno, kompletní adresa včetně telefonu – vše mého manžela.

„Ale já o ničem nevím…“ udělá se mi slabo a téměř se rozpláču. To přece není možné. Standa? Můj Standa že by se stěhoval? Ode mě, od dětí, a navíc o svátcích?

„Jó, to se tak dějou věci, paninko. My bysme mohli vyprávět. Tak teď už nám otevřete? Taky by bodlo kafčo… Kam jdete? To jsou moje papíry! Já je potřebuju!“

„Volat!“ řeknu a bouchnu s domovními dveřmi, až vánoční věnec spadne do sněhu. Je mi to jedno. Jestli je tohle pravda, tak je stejně po oslavách. Ale proč mi Standa nic neřekl? Vždyť ani nemáme žádné problémy… No dobře, tak nějaké by se určitě našly, ale na rozvod to není. Ani nemá nic sbaleno. Nebo ano?

Vezmu do ruky mobil a běžím s ním nahoru do ložnice. Nechávám ho vyzvánět a otevírám jednu skříň po druhé. Vše je na svých místech. Že by to byl přece jen omyl? Ale kde vzali adresu?

„Ano?“ ozve se v telefonu manžel, „promiň, Ivanko, mám jen pár minutek. Běžím na poradu. Děje se něco?“

„Jsou tu stěhováci,“ vzlyknu a sednu si na postel.

„Jaký stěhováci? Co by u nás dělali stěhováci? To je nějaký omyl. Prostě je pošli pryč.“

„Mají napsanou naši adresu a taky tvé jméno a telefon,“ dívám se znovu na papíry ve své ruce.

„Já ji… teda JE zabiju!“ zařve můj manžel a do něčeho praští. Nevím, co to bylo, ale asi ho to dost bolelo, protože v telefonu slyším, jak si fouká ruku. Pak už zcela klidným hlasem dodá:

„Je to blbost, Ivanko. Kolegové si evidentně myslí, jak jsou strašně vtipní. Já si to s nimi vyřídím. Ty prosím pošli ty stěhováky pryč. Nikdo se nikam nestěhuje a já se moc těším na Vánoce s tebou a dětmi. Rozumíš?“

Kývnu. Rozumím. A také se dívám na spodní část toho papíru od stěhováků. Je tam adresa doručení i s telefonem. Karolína Málková, Smetanovo nábřeží 423…

Típnu telefon. Vyfotím si formulář, kdybych náhodou chtěla zapomenout, co jsem viděla, a jdu za těmi stěhováky.

„Tady to máte,“ podávám Hulkovi papíry, „omlouvám se, skutečně jde o omyl. Z manžela si vystřelili kolegové z práce. Doufám, že vám tu legrácku zaplatí.“

„Ale nás objednávala…“ spustí jeden ze stěhováků, kteří doprovázejí Hulka.

„Drž hubu, vole! Slyšíš, že to byla blbá sranda!“ zakročí starší z mužů.

„No jo! Sranda, dyk já vim,“ dodá ten první. Posune si na hlavě čepici a dýchne si do dlaní: „Tak pudem na pivo. Co?“

Dostalo se mu kolektivního souhlasu. Chlapi naskákali do stěhováku a vyrazili.

Vrátila jsem se do teplé kuchyně. Ještě chvíli jsem sama sobě namlouvala, že peču cukroví, ale nedokázala jsem přestat myslet na to jméno – Karolína Málková. Nikoho takového neznám. Nebo ano? Není lepší předstírat, že věřím, že je to vtip kolegů? Mám se v tom vrtat a kazit nám svátky? Ale vždyť mně už je zkazili! Najednou mám jasno. Rozhodnuto! Nebudu nikomu pro potěchu dělat nevědomou krávu.

Pokud se měl manžel stěhovat, tak ho Karolínka bude čekat. Najdu si adresu na mapě v mobilu, sundám zástěru a vyrazím. Asi jsem si to měla lépe promyslet, namalovat se a vzít si něco hezkého na sebe, ale tohle všechno mi dojde až v autě. Určitě vypadám jako Fúrie. Žádná z těch myšlenek mě bohužel nezastaví, a tak najednou sedím v autě na Smetanově nábřeží u čísla 423.

Být tu za jiných okolností, asi bych si řekla, že je to moc hezký dům – secesní, s balkónky a nádhernými štuky. Jenže mně to je v tuhle chvíli jedno. Jediné, co, nebo spíš kdo, mě zajímá, je Karolína Málková.

Když vystupuji z auta, ozve se mi telefon. Manžel. Chvíli váhám, pak se vrátím do auta a zvednu to.

„Tak co? Všechno v pořádku? Odjeli?“

„Jo, jo, odjeli. Říkali, že to bude drahý a že jdou na pivo.“

„Tak to je dobře. A co ty? Jsi v pořádku? Co děláš?“

„Dobrý. Peču cukroví,“ odpovím mechanicky.

„To jsem rád. Nebudu tě zdržovat, stejně mám další schůzku. Večer se uvidíme. Papa.“

„Pa,“ řeknu už tichému telefonu a strčím si jej do kabelky. Vystoupím z vozu a jdu ke vchodu do domu. Najdu jméno K. Málková a stisknu zvonek.

„Prosím,“ ozve se z interkomu. Na tuhle část nejsem připravená. Co mám říct? Tady stěhováci? Zhrzená manželka? Nevím, a tak povím pravdu.

„Tady Horáková, můžu s vámi mluvit, slečno Málková?“

Na druhé straně je chvíli ticho.

„Pojďte dál, je to druhé patro,“ ozve se spolu se bzučákem.

Otevřu, nikde nevidím výtah, tak vyběhnu schody po dvou. V otevřených dveřích bytu stojí mladá dívka v červených šatech. Jak jsem čekala, je pečlivě upravená. Já funím, mám na rukávu mouku a na sobě staré kalhoty a mikinu, co v nich chodím s dětmi na hřiště nebo na písek. Prostě paráda.

„Paní Horáková? Tak trochu jsem vás čekala,“ řekne a ustoupí do bytu. Rukou naznačí, ať jdu dál.

Vejdu do naklizeného bytu s vysokými stropy. „Máte to tu moc hezké,“ konstatuji, a hned jak to vyjde z mé pusy, cítím, jak blbě to ode mě zní.

„Děkuji,“ Karolína se hrdě usměje, „dáte si kávu?“

Už nechci povídat, tak jen kývnu a sednu si na krémovou pohovku, která by u nás vydržela být světlá tak první hodinu. Pak by si s ní poradily děti.

Naše děti! Tahle myšlenka mi připomene, proč tu jsem a že se mluvení nevyhnu.

„Vy znáte mého manžela?“ zeptám se trochu oklikou.

„Ano, znám. A předpokládám, že jste tady kvůli těm stěhovákům dneska.“

Tak ona na to jde evidentně přímo.

„Manžel se ale nestěhuje!“ zdůrazním poslední slovo.

„Vím, volali mi ze stěhovací služby,“ odpoví Karolína klidně. Donese nám oběma kávu v tenkém porcelánu a posadí se proti mně na křeslo.

„Proč jste je k nám vůbec posílala? Manžel o ničem nevěděl.“

„Protože jsme se na tom se Standou domluvili. Jenže on to pořád posouval a posouval. Tak jsem to zařídila. Nechci být další Vánoce sama. A on to ví.“

„A co naše děti? To si myslíte, že můžete odvést dětem tátu na Vánoce?“

„Jindy to bude lepší? Neplánovala jsem zamilovat se do ženáče. To mi věřte. A s vašimi dětmi se ráda seznámím. Určitě si budeme rozumět.“

„Cože?“

„Tak mám k nim i věkově trochu blíž…“

O další rozbor našich rozdílností jsem přišla. Vyrušil nás hluk z chodby. Dusot bot na schodech, pak se rozlétnou dveře, v nich stojí můj manžel a křičí na Karolínu: „Ses zbláznila? Proč k nám posíláš stěhováky, a ještě před svátkama?!“

„Protože jsme se na tom domluvili a ty jsi svou část nedodržel,“ odpoví Karolína klidně. „A co máte všichni s těma svátkama? Alespoň je na to všechno víc času…“

„Jak všichni?“

„Tvoje žena například,“ dodá Karolína a ukáže mým směrem.

Teprve v tu chvíli si mě Standa všimne. Ztuhne. „To je ale…“

„Jinak než si myslím?“ dodám za něj s notnou dávkou jízlivosti.

„Jo, úplně jinak. Já, my, ne to. Já to takhle nechtěl.“

„Tak to ti věřím, Stando. Že jsi to takhle nechtěl. Ty totiž nemáš ani tu odvahu mi to říct. Co sis myslel? Že budeme obě trpělivě čekat, až se uráčíš si vybrat? Jak dlouho už?“

„Jen chvíli,“ mávne rukou Standa.

Karolína vyletí z křesla: „Ty říkáš dvěma rokům „chvíle“?“ Teď už tak klidně nevypadá. „Si to tady ujasněte. Ale já už znova stěhováky neobjednávám. To si musíš vyřešit sám. Jdu uvařit ještě jednu kávu.“

„Není třeba, slečno Málková. Myslím, že kávy a vysvětlování už bylo dost. Já mám jasno a můj manžel drží v ruce klíče od vašeho bytu. Těžko mi bude namlouvat, že to není nic vážného. Tak co ještě dodávat?“ zvednu se z toho krémového gauče, podám Standovi svůj šálek kávy.

„Až se rozhodneš, přijď se zeptat, jestli tě ještě budeme doma chtít,“ zašeptám mu do ucha. Netuším, jak se má chovat zhrzená manželka, ale vím, že brečet můžu až v autě. Mám svoji hrdost.

Jedu domů, do našeho vánočně vyzdobeného domu, vonícího purpurou a vanilkovým cukrem. Nemohu dětem slíbit, že s námi bude slavit Štědrý večer i tatínek, ale chci alespoň dopéct to cukroví, co mají tak rády.

 

Autor: Klára Dvořáková | pátek 21.12.2018 8:03 | karma článku: 24,10 | přečteno: 575x
  • Další články autora

Klára Dvořáková

Si to zařiďte... - povídka

Od kolika let může být dítě celý den doma samo? Nezapálí byt, nevytopí sousedy? Co dělat, když nemáte home office ani dovolenou...? Pracujete v továrně u pásu, tatínek nikde, jste na všechno sama a sousedka volá sociálku...

28.10.2020 v 8:13 | Karma: 20,14 | Přečteno: 504x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Pověsíš mi poličku? – povídka 15+

Přijel jsem za ní na chatu. Čekal jsem první sex, ale všechno je asi jinak... Co teď? Zdrhnout, máknout nebo ukecat?

25.4.2019 v 10:31 | Karma: 27,44 | Přečteno: 1692x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Cizí náušnice - povídka

Našla náušnici v jeho špinavé košili. Manžel zapírá, ale ona má jasno - sekretářka útočí. Vyhodit či nevyhodit manžela z domu a ze života? Nebo se oba mýlí, a měli by začít bojovat proti společnému nepříteli?

9.4.2019 v 10:34 | Karma: 19,14 | Přečteno: 663x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Budeme si tykat? - povídka

„Co byste řekla, kdybych vás pozval na víno?“ „Že mám čtyři děti,“ odfrkne Karolína. Tohle už slyšela mockrát a její nacvičená věta vždycky zabere. „Chcete je vzít s sebou?“ podiví se muž.

21.3.2019 v 10:19 | Karma: 33,14 | Přečteno: 2467x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Tak s touhle nikam nejdu! - povídka

Zpoza rohu vyjde blonďaté monstrum v červené péřovce a šine si to přímo ke mně. Ale to nemůže bejt ona. Že ne? „Ahoj!“ řekne ten parní stroj, „Ty jsi Tomáš, viď?“

7.3.2019 v 10:17 | Karma: 28,40 | Přečteno: 1224x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 63
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1621x
Když to jeden čas v mém životě začalo vypadat, že všechna legrace skončila, a zůstane jen u práce a povinností, vrátila jsem se ke svým dětským snům a psaní povídek;).

 

Každý čtvrtek najdete nový příběh o nás všech, kteří nejsme vždy tak ÚŽASNÍ, jak bychom si právě přáli, na mém blogu:

WWW.OLIVIE-UZASNA.CZ

 

Z těch nejlepších povídek jsem letos dala dohromady už druhou knížku s názvem A co když je to LÁSKA?

 

Nepíšu sem moc často, ale i tak jsem od vás letos získala 5. místo v anketě Bloger roku 2017. Děkuji!

 

Novinky můžete sledovat na Facebooku: www.facebook.com/ouzasna/

 

Děkuji vám všem za případnou podporu. Velice si jí vážím.

 

 

Seznam rubrik