Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Perfektní vánoční dárek - povídka

Jejich první společné Vánoce. Měl to vymyšlený. Do detailu. Teď spí u kámoše na karimatce a ani neví, jak se tam dostal...

„Prostě mě vyhodila…,“ Aleš pokrčí rameny, napije se piva a pokračuje, „Taky tomu nerozumím. Měla mít radost. Bylo to vymyšlený…“ Aleš škytne, koukne do prázdné skleničky od whisky a ukáže barmance, že si to s kámošem dají ještě jednou.
„Ženský jedny zatracený! Jsou to mrchy!“ vyplivne Pavel a kopne do sebe zbytek svého panáka, „Vůbec si nás nezaslouží, „Poslední dárek jsem jí vymejšlel snad tejden a musel jsem ho objednat měsíc dopředu. A víš co? Víš co?“ zdůrazní Pavel ještě jednou.
Aleš zavrtí hlavou. Neví. Viděl jen, že jeho Magda hodila krabici na zem, dupla na ní a pak s brekem odběhla do ložnice. Zkoušel jít za ní a vysvětli jí to, ale nechtěla ho pustit do pokoje. Slyšel jen, jak hystericky ječí: „Vypadni! Jdi si za těma svýma kamarádíčkama! Stejně byl ten dárek pro ně!“ Tohle opravdu nečekal.

Barmanka k nim přisune nové panáky se zlatou tekutinou. Dneska už třetí rundu. Zítra jim bude blbě a to vstávání taky nechce vidět. Nemluvě o karimatce, co na něj čeká už druhou noc. V lese se na ní spát dá, ale na betonu Pavlovy garsonky je to o poznání tvrdší. Ale třeba nebude čučet do stropu jako včera, kdy až do rána přemýšlel, co, sakra, udělal tak špatně…
Předevčírem byly Vánoce. Jejich první ve společném bytě s Magdou. Bral to fakt vážně a hodně se snažil. Před Pavlem by to nepřiznal, ale bral Magdu jako budoucí matku svých dětí. Což na něj byla neuvěřitelně vážná i odvážná myšlenka. Ale uznal, že v pětatřiceti už není, na co čekat, a koupil jí pod stromeček dárek, kterým chtěl vyjádřit, jak moc si jí váží a jak moc s ní počítá ve svém životě i v budoucnu. A pak se to zvrhlo…
„Šla k matce, a to jsem jí dal naprosto luxusní kolo,“ svěří se do ticha Alešův kamarád Pavel.
„Kolo?“ podiví se Aleš, „Proč kolo? Zuzana začala jezdit?“
„Ne, to ne, ale vyčítala mi, že jsem furt někde s kámošema, tak aby mohla taky někdy se mnou…“
„Ty jsi vůl, Pavle, vždyť ta tvoje Zuzana kolo nenávidí. Se nediv, že je naštvaná. Vždyť ti říkala, že se jí na tom zabil brácha, vole, když mu bylo deset a ona na to vod tý doby nesedla…“
„Tý jo! Ty máš teda pamatováka, Aleši. Na to jsem totálně zapomněl. Tak proto byla tak naštvaná,“ Pavel vypadá, že se mu ulevilo.
„Co budeš dělat?“ zeptá se Aleš kámoše.

„Co by? Kolo dám do frcu. Jak se znám, ještě na tom vydělám. Koupím místo toho nějakou dovču nebo tak…“
„Máš to vymyšlený,“ pokývá hlavou Aleš a přemýšlí, jestli to bude mít s nápravou taky tak snadný.
„Ženský jsou hrozně jednoduchý,“ zasměje se Pavel a zvedne skleničku k přípitku.
„Máš ten dojem? Tak mi teda řekni, co jsem udělal blbě?“ Aleš se přidá se svojí sklenkou a kopne ji celou do sebe.
„No, a cos jí dal? Ty, takovej slušňák, nesportovec, domácí puťka… Co mohlo být tak úděsnýho, že tě vyhodila a už druhej den budeš na karimatce u mě…?“
„Prstýnek,“ konstatuje suše Aleš.
„Ještě řekni, že snubák. Tys jí dal prsten, a ona tě vyhodila? Tak to máš problém, kámo,“ konstatuje Pavel filozoficky a zůstane koukat na hladinu piva ve svém půllitru.
„Ona ho ani neviděla. Ten prsten…“
„Tak teď už tomu teda nerozumím,“ utrousí Pavel, odtrhne oči od piva a hodí si do pusy hrst oříšků. Možná doufá, že přísun kalorií zlepší jeho myslící schopnosti.
„Dal jsem ho do krabice. Velký krabice.“
„Taky to byl velkej dárek…“ Pavel při mluvení prská kousky buráků.
„No, to byl. Stál mě dvacet tisíc…“
Pavel se začne dusit. Aleš ho musí praštit do zad. Barmanka se po nich začne dívat ostražitěji. Nevypadá, že by jim chtěla dolít. Aleš si pomyslí, že je to dobře. Není na tvrdý alkohol zvyklý a už teď se bude muset spolehnout na svůj zdravý metabolismus, že ho z toho vytáhne.
„Je blbá?“ vydechne Pavel, když se vzpamatuje z burákového koktejlu ve svých dýchacích cestách.
„Říkal jsem, že ho ani neviděla…“
„Ale proč?“
„Dal jsem ho do bedny od vrtačky…“
„Sice nevím, proč jsi takovou koninu dělal, ale ty mi to určitě vysvětlíš…“
„Jsem se na to dlouho připravoval. No a tak jsem si našel nějaký rady – zaručený. Jak na to a tak. A v jedný bylo, že to bude super překvápko, když jí dám dárek do krabice do nějaký nesmyslný věci třeba od vrtačky. Jako že se lekne a pak si oddychne, že to nebylo ono a bude happy hned dvakrát…“
„To se ti to nějak nepovedlo...“
„Dal jsem to do sedmi krabic – pro štěstí, a aby to bylo napínavý. Ale neotevřela ani tu první…,“ Aleš vyčerpaně postaví prázdný půllitr na bar.
„Seš vůl,“ konstatuje Pavel a pokyne barmance, že si dají repete, „Tak to prostě vybal a dej jí to rovnou a máš to vyřešený…“
„Jenže to bude vypadat, že jí ho koupil až jako omluvu. Jako za tu vrtačku.“
„Tys jí koupil vrtačku?“ Pavel nemůže být více překvapený.
„Ne, sakra, bylo to v krabici od vrtačky! Nemáš doma nějakou matraci? Další noc na karimatce asi nedám…, “ Pavel se smutně dívá na stále ještě prázdný půllitr. Takhle si svátky opravdu nepředstavoval.

Na baru zazvoní položený mobil. Neznámé číslo. Aleš sebou cukne v naději, že je to Magda, ale pak mu dojde, že telefon není jeho. Drkne do Pavla: „Ti to zvoní! Někdo po tobě touží… Asi…“
Barmanka jim konečně přinese nová piva. Aleš lačně upije pěny. Sleduje Pavla, který vypadá, že vůbec neví, co mu ten na druhé straně říká. Nakonec to vzdá a podá mobil udivenému Alešovi.
„Haló… Ano, Aleš. Silva? Magdina ségra? Já to nechápu… Proč voláš Pavlovi? Jo, ty voláš mě? Tak teď už jo, to je jasný,“ Aleš zkouší vtipkovat, ale pak ztuhne.
„Cože? Jak to, že nezvedám telefon? Jo, to vy nevíte… No, mám ho někde v bundě. Teda, koukám, že nemám. Asi jsem ho nechal doma. Teda, co to kecám. Doma ne, u Pavla. Ona to rozbalila? Celý? Jo, slyším. A co říkala? Jo, ty už jsi to říkala. ANO! Jasně, že ano. Ne vona ano, to je jasný. U mě je to taky jasný. Dej mi jí k telefonu. Ona tam není? Jak to? Kde je? Magda je tady? A kde?“
Aleš se začne otáčet a hledá. Když už si připadá jako maják s blikajícím světlem, otevřou se dveře do baru. Stojí v nich Magda s rozmazanýma očima jak panda. Nic neříká, jen natáhne ruku s prstenem na ruce směrem k Alešovi, kývne několikrát hlavou a rozeběhne se k němu.
„Ty jsi ale vůl…,“ ohodnotí Magda nápad s krabicemi a pověsí se mu na krk.
„Ale zasnoubenej vůl,“ zasměje se šťastně Aleš a dá jí pusu. Dneska na něj žádná karimatka nečeká...

 

Autor: Klára Dvořáková | úterý 11.12.2018 8:04 | karma článku: 20,78 | přečteno: 573x
  • Další články autora

Klára Dvořáková

Si to zařiďte... - povídka

Od kolika let může být dítě celý den doma samo? Nezapálí byt, nevytopí sousedy? Co dělat, když nemáte home office ani dovolenou...? Pracujete v továrně u pásu, tatínek nikde, jste na všechno sama a sousedka volá sociálku...

28.10.2020 v 8:13 | Karma: 20,14 | Přečteno: 504x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Pověsíš mi poličku? – povídka 15+

Přijel jsem za ní na chatu. Čekal jsem první sex, ale všechno je asi jinak... Co teď? Zdrhnout, máknout nebo ukecat?

25.4.2019 v 10:31 | Karma: 27,44 | Přečteno: 1692x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Cizí náušnice - povídka

Našla náušnici v jeho špinavé košili. Manžel zapírá, ale ona má jasno - sekretářka útočí. Vyhodit či nevyhodit manžela z domu a ze života? Nebo se oba mýlí, a měli by začít bojovat proti společnému nepříteli?

9.4.2019 v 10:34 | Karma: 19,14 | Přečteno: 663x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Budeme si tykat? - povídka

„Co byste řekla, kdybych vás pozval na víno?“ „Že mám čtyři děti,“ odfrkne Karolína. Tohle už slyšela mockrát a její nacvičená věta vždycky zabere. „Chcete je vzít s sebou?“ podiví se muž.

21.3.2019 v 10:19 | Karma: 33,14 | Přečteno: 2467x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Tak s touhle nikam nejdu! - povídka

Zpoza rohu vyjde blonďaté monstrum v červené péřovce a šine si to přímo ke mně. Ale to nemůže bejt ona. Že ne? „Ahoj!“ řekne ten parní stroj, „Ty jsi Tomáš, viď?“

7.3.2019 v 10:17 | Karma: 28,40 | Přečteno: 1224x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Volby by v březnu podle Medianu vyhrálo ANO. TOP 09 vypadává, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 63
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1621x
Když to jeden čas v mém životě začalo vypadat, že všechna legrace skončila, a zůstane jen u práce a povinností, vrátila jsem se ke svým dětským snům a psaní povídek;).

 

Každý čtvrtek najdete nový příběh o nás všech, kteří nejsme vždy tak ÚŽASNÍ, jak bychom si právě přáli, na mém blogu:

WWW.OLIVIE-UZASNA.CZ

 

Z těch nejlepších povídek jsem letos dala dohromady už druhou knížku s názvem A co když je to LÁSKA?

 

Nepíšu sem moc často, ale i tak jsem od vás letos získala 5. místo v anketě Bloger roku 2017. Děkuji!

 

Novinky můžete sledovat na Facebooku: www.facebook.com/ouzasna/

 

Děkuji vám všem za případnou podporu. Velice si jí vážím.

 

 

Seznam rubrik