Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tohle jsem si neměl přát! - povídka

Pozor na to, co si přejete. Mohlo by se vám to splnit jinak, než bylo v plánu… Třeba v podobě nahé dívky čekající uprostřed lesní cesty...

Zakopnu o vystouplý kořen a málem upadnu. Něco mi říkalo, že sem dnes nemám chodit. Je svatojakubská noc a to se na tomhle místě prý plní přání. Všechna, ta skrytá, i ta, o nichž už ani nevíme, že je máme.
Měl jsem odejít mnohem dříve, než stromy ozářil stříbrný měsíc a chlad vykouzlil z mého dechu obláčky páry.
Spatřím ji, když stočím své kroky zpět k domovu. Dívka stojí uprostřed lesní cesty a je úplně nahá. Dívá se mi do očí a vůbec se nesnaží zakrýt.
Dojdu až k ní a natáhnu ruku. Opatrně se jí dotknu. Čekám, že se rozplyne, ale ani se nehne, jen se usměje. Teprve v tu chvíli si všimnu, že má téměř modrá ústa.
„Kdo jsi?“ zašeptám.
Neodpoví. Jen se na mě tak dívá s úsměvem na těch fialkových rtech. Někoho mi hrozně připomíná. Někoho, koho jsem důvěrně znal, ale už léta jsem ho, nebo spíše ji, neviděl… Nemohu si vzpomenout, přesto jsem k ní přitahován jako octomilka k mucholapce. Zcela omámen silicemi, nepřipraven zemřít, utopený v zelené barvě jejích očí, kde se zračí celý vesmír…
O tohle jsem les žádal? Jen těžko se donutím odpoutat pohled a sundat si kabát. Naposledy si prohlížím její postavu připomínající mramorovou sochu. Je štíhlá, zdá se, že bez jediné vady. Její pleť ve svitu měsíce bílá jako perla a prsa, ti hrdí vojáci v pozoru, odvážně stráží všechnu tu nádheru.
Téměř se v mém oblečení ztratí. Je o tolik menší a křehčí než já. Chci ji chránit. Otřese se chladem a přitáhne si kabát blíže k tělu. Jak já tomu kousku oblečení závidím!
„Voní jako ty,“ přivře víčka a otře se tváří o látku na svém rameni.
„Ty umíš mluvit?“ vyhrknu nejpitomější větu, která mi v tu chvíli přistane na jazyku.
„Asi ano…,“ odvětí nejistě. Co také na moji otázku říci?
„Ty nevíš, jestli mluvíš? Kdo jsi? Kde ses tu vzala?“ sypu ze sebe.
„Nevím,“ pokrčí rameny a dá si ruce do hlubokých kapes kabátu.
„Ztratila jsi paměť?“
„Nevím…“
„Kde bydlíš?“
„Nevím…,“ zavrtí hlavou a na chvilku sklopí oči k zemi.
„Co tu děláš? Ztratila ses? Byla jsi tu s někým? Někdo ti ublížil?“
„Tohle vím! Čekám tu na tebe.“ odvětí důležitě.
„Ty tu čekáš na MĚ!?“ nemohu být více překvapený. Rozhlížím se kolem sebe. Tak nějak tuším, že za chvíli vyběhne někdo z křoví a namlátí mi ciferník, nebo bude křičet něco o skryté kameře.
Ale nikde nikdo. Les je podivně tichý. Když zafouká vítr, slyším šumění listí, ozve se sýček a někde praskne větvička. Přemýšlím, jestli se mi tohle všechno jen nezdá.
Dívka ke mně přistoupí a vezme mě za ruku.
„Vezmeš mě domů? Je mi zima…“
Připadám si jako blbec. Že mě to nenapadlo! Jasně, vezmu ji domů zahřát a zavolám někam, kde mi poradí, co dělat dál…
Kývnu. Naše dlaně se spojí a vykročíme. Její dotek je mi důvěrně známý. Je to více než příjemné.
Pustím ji až před domem. Otevřu a dovedu dívku do kuchyně. Od plotny se na mě otočí má žena Marie.
„Jozífku, dáš si čaj? Je tam zi..,“ nedořekne. Dívá se na našeho hosta s otevřenou pusou.
A mně to v tu chvíli dojde.
„Kdo to je? Kde jsi ji vzal?“ otáže se Marie, když se znovu nadechne.
„Našel jsem ji v lese, stála na cestičce…“
Marie přejede dívku pohledem a v očích se jí objeví slzy, „Myslíš v čarovném lese? Dneska? Jozífku, jak jsi mohl něco takového udělat?“
„A co jsem udělal? Nerozumím… Já nevím, kde se tam vzala. To jsem ji měl nechat zmrznout? Vždyť neměla nic na sobě a bůhví, jak dlouho tam stála…“ chrlím ze sebe jednu falešnou větu za druhou. Moc dobře si uvědomuji, kde se dívka vzala a kdo za to může. Jen se chytám posledních stébel trávy na hladině toho, co jsem provedl, a snažím se zachránit.
„Ty vážně nevíš, kdo to je?“ Marie si mě měří očima plnýma bolesti.
„Teď už asi ano,“ kývnu pokorně hlavou, „Ale netušil jsem to, až do teďka ne. Přísahám!“
„Co s ní chceš dělat?“

„Já nevím! Vážně nevím… Co se dělá v takových chvílích?“ Krčím rameny a cítím, jak se řítím do propasti, jak se stydím sám za sebe a za své přání. Nechtěl jsem nikomu ublížit!
„Tak ty nevíš? Ty nevíš! Přál sis ji. Tak je to! Řekl jsi A, tak musíš vědět i B. Jen mě se nikdo neptal!“
Marie se schoulí do plačícího klubíčka. Pak se zvedne, ještě jednou si dívku přeměří a, s obličejem zabořeným do zmuchlané utěrky, uteče do ložnice.
Dívám se střídavě na mladou dívku v naší kuchyni a na zavřené dveře.
Už víme, co se stalo. Já i Marie jsme ji poznali. Tu dívku z obrazu, který nám v domě visí čtyřicet let. Je na něm moje žena. Bylo jí tenkrát dvacet a já namaloval svůj jediný akt v životě. Pak jsme se poprvé milovali a od té doby se od sebe prakticky neodloučili. Už nikdy jsem nevzal barvy do ruky. Přišly děti a nebyl čas.
Jak tak společně stárneme, ochabujeme, dělají se nám vrásky, stal se ten obraz jen dávnou vzpomínkou na něco krásného, co kdysi bylo a už se nikdy nevrátí.
A já si tu vzpomínku dnes přivedl živou domů. Odpustí mi Marie někdy? Nemůže být tohle přání dalším důkazem, jak moc ji miluji? Sedám si na židli. Hlavu mám těžkou. Dávám si ji do dlaní a připadám si starý a unavený. Hrozně unavený… Jako bych se už nikdy neměl zvednout.
Neměl jsem do toho lesa chodit… Co jsem vlastně čekal? Že se mi přání nesplní, že to bude jinak? Že se pokochám její krásnou a ona pak zmizí? Že na mě bude každý den čekat v lese a já se pak vždycky vrátím domů k manželce a k teplým kamnům?
Dívka celou dobu nepromluví. Teprve teď se pohne z místa. Stoupne si za moji židli, shodí kabát a položí ruce kolem mých ramen. Cítím její prsa, teplo a vůni lesa. Myšlenky se mi zatetelí štěstím a zároveň prosím o smilování. Moc dobře vím, co se teď stane. Že se zeptá. Zeptá se, jelikož jsem si to tam v lese přál... a já té její žádosti neodolám… a pak zaplatím. Zaplatím vším, co mám. Protože jsem to chtěl... Ještě jednou zažít, jaké to je...
„Jozífku, budeš mě malovat?“

 

 

Autor: Klára Dvořáková | úterý 10.4.2018 8:35 | karma článku: 19,20 | přečteno: 525x
  • Další články autora

Klára Dvořáková

Si to zařiďte... - povídka

Od kolika let může být dítě celý den doma samo? Nezapálí byt, nevytopí sousedy? Co dělat, když nemáte home office ani dovolenou...? Pracujete v továrně u pásu, tatínek nikde, jste na všechno sama a sousedka volá sociálku...

28.10.2020 v 8:13 | Karma: 20,14 | Přečteno: 504x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Pověsíš mi poličku? – povídka 15+

Přijel jsem za ní na chatu. Čekal jsem první sex, ale všechno je asi jinak... Co teď? Zdrhnout, máknout nebo ukecat?

25.4.2019 v 10:31 | Karma: 27,44 | Přečteno: 1692x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Cizí náušnice - povídka

Našla náušnici v jeho špinavé košili. Manžel zapírá, ale ona má jasno - sekretářka útočí. Vyhodit či nevyhodit manžela z domu a ze života? Nebo se oba mýlí, a měli by začít bojovat proti společnému nepříteli?

9.4.2019 v 10:34 | Karma: 19,14 | Přečteno: 663x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Budeme si tykat? - povídka

„Co byste řekla, kdybych vás pozval na víno?“ „Že mám čtyři děti,“ odfrkne Karolína. Tohle už slyšela mockrát a její nacvičená věta vždycky zabere. „Chcete je vzít s sebou?“ podiví se muž.

21.3.2019 v 10:19 | Karma: 33,14 | Přečteno: 2467x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Tak s touhle nikam nejdu! - povídka

Zpoza rohu vyjde blonďaté monstrum v červené péřovce a šine si to přímo ke mně. Ale to nemůže bejt ona. Že ne? „Ahoj!“ řekne ten parní stroj, „Ty jsi Tomáš, viď?“

7.3.2019 v 10:17 | Karma: 28,40 | Přečteno: 1224x | Diskuse| Ona

Klára Dvořáková

Nikdy nejez cizí piknik! - povídka

Tmavý les, mýtinka a na ní opuštěná deka s piknikem... Kdyby jen tušily, co bude následovat, určitě by šly dál a nikdy neochutnaly...

1.3.2019 v 8:07 | Karma: 19,40 | Přečteno: 528x | Diskuse| Ona

Klára Dvořáková

Chlupatý tablety - povídka

Objednala si ty modrý kosočtverce. Stálo to takový prachy, a teď jí je celníci chtějí poslat do drtičky nebo co... Tomu se musí zabránit!

15.2.2019 v 8:05 | Karma: 23,65 | Přečteno: 931x | Diskuse| Ona

Klára Dvořáková

Zapomenout na včerejšek - povídka

Ráno se probudí nahý v hotelovém pokoji, kam se určitě nezapsal. Z koupelny slyší téct vodu a ... Ne, to není možné! Že by tam někdo zpíval?

18.1.2019 v 8:04 | Karma: 21,72 | Přečteno: 647x | Diskuse| Ona

Klára Dvořáková

Kdo se stěhuje? - povídka

U branky jejich rodinného domku zvoní stěhováci. Ale tady se přece nikdo nestěhuje! Nebo ano? A proč jí o tom nikdo neřekl?

21.12.2018 v 8:03 | Karma: 24,10 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ona

Klára Dvořáková

Perfektní vánoční dárek - povídka

Jejich první společné Vánoce. Měl to vymyšlený. Do detailu. Teď spí u kámoše na karimatce a ani neví, jak se tam dostal...

11.12.2018 v 8:04 | Karma: 20,78 | Přečteno: 573x | Diskuse| Ona

Klára Dvořáková

Má nevěrná Věra - povídka

Kdyby mi ještě ten čtvrtek ráno kdokoliv jen naznačil, že mi manželka Věra bude nevěrná, nejdřív bych se zasmál a pak mu rozbil hubu.

7.12.2018 v 8:04 | Karma: 22,74 | Přečteno: 945x | Diskuse| Ona

Klára Dvořáková

Sexy za pár dní - povídka

„Jsem sexy, jsem sexy, jsem sexy... Vážně mi to opakování pomůže, abych si víc věřila?“ vyslovím své pochybnosti nahlas. „Ale jistě... Uvidíte, že z vás těch pár slov udělá novou ženu,“ lektor se tváří přesvědčivě.

15.6.2018 v 8:33 | Karma: 23,92 | Přečteno: 870x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Dnes přicházím naposledy - povídka

Jednou za rok mají tajnou schůzku v hotelu. Objetí, šampaňské, tanec. Žádné sliby, žádné zítra... Ale co když je to dnes opravdu naposledy?

25.5.2018 v 8:30 | Karma: 25,53 | Přečteno: 682x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Tantrická bestie - povídka pro dospělé

Silvie ví, že se dnes musí s někým vyspat - jinak zešílí. Nahromaděná sexuální energie z tantrického kurzu dosáhla svého vrcholu. Už tak dost zoufalá situace je o to horší, že si nemá z čeho vybírat...

27.4.2018 v 8:35 | Karma: 23,82 | Přečteno: 1495x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Kdo přežije očistu? - povídka

Na detoxikační víkendy jezděte výhradně bez manžela. Že to děláte pro něj? Skutečně? A víte, co s ním provedou jáhly a sklenička rozmixovaných kopřiv na lačno?

20.4.2018 v 8:35 | Karma: 19,32 | Přečteno: 630x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Dietní bůček pro Pepana - legrácka

Přišlo jaro a Pepa se rozhodl zhubnout. Proč manželka nechce rozumět jeho dietním plánům a má spoustu zbytečných keců?;)

8.4.2018 v 20:42 | Karma: 18,95 | Přečteno: 487x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Proč tak blbě čumí? - povídka

Co dělá puberťák v dámských sprchách?! Šmíruje? Jedna situce, tři ženy a čtyři zcela rozdílné pohledy na věc...

6.4.2018 v 8:58 | Karma: 24,10 | Přečteno: 1039x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Nikdy se jí nevzdám - povídka

Petr má milenku a jeho žena to ví. Snaží se jej, co nejvíce držet doma a čeká, až mu to dojde a kajícně se vrátí, kam patří. Je to blbost nebo ďábeský plán?

16.3.2018 v 8:35 | Karma: 24,05 | Přečteno: 1208x | Diskuse| Ona

Klára Dvořáková

Řízek pro Yettiho - povídka

Že Yetti neexistuje? Že chybí důkazy? Já ho potkala. Fakt! Stačilo si vzít baťoh s pořádnou svačinou a vyrazit sama na běžky. Nejradši má řízky, ale nepohrdne ani tatrankou...

9.3.2018 v 8:35 | Karma: 15,61 | Přečteno: 397x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

50 důvodů, proč už nepojedu lyžovat - legrácka

Nestála jsem na lyžích od střední. Teď, po dvaceti letech, mě ukecali, abych dala lyžím novou šanci. Jak to dopadlo? A proč už nikdy znovu nepojedu? Mám 50 důvodů...

2.3.2018 v 8:35 | Karma: 26,46 | Přečteno: 1015x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 63
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1621x
Když to jeden čas v mém životě začalo vypadat, že všechna legrace skončila, a zůstane jen u práce a povinností, vrátila jsem se ke svým dětským snům a psaní povídek;).

 

Každý čtvrtek najdete nový příběh o nás všech, kteří nejsme vždy tak ÚŽASNÍ, jak bychom si právě přáli, na mém blogu:

WWW.OLIVIE-UZASNA.CZ

 

Z těch nejlepších povídek jsem letos dala dohromady už druhou knížku s názvem A co když je to LÁSKA?

 

Nepíšu sem moc často, ale i tak jsem od vás letos získala 5. místo v anketě Bloger roku 2017. Děkuji!

 

Novinky můžete sledovat na Facebooku: www.facebook.com/ouzasna/

 

Děkuji vám všem za případnou podporu. Velice si jí vážím.

 

 

Seznam rubrik