Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dietní bůček pro Pepana - legrácka

Přišlo jaro a Pepa se rozhodl zhubnout. Proč manželka nechce rozumět jeho dietním plánům a má spoustu zbytečných keců?;)

"Tohle už nesním. Ode dneška chci jíst zdravě! Musím zhubnout,“ oznámí manžel Pepa, když mu tchýně donese další nášup nedělního oběda.
Vidlička plná bůčku se mi zastaví v půlce cesty, „Jak to myslíš? Zdravě?! To chceš zase začít se sójou nebo co?“
„Říkal jsem zdravě, ne blbě… Sračky nežeru,“ Pepa odstrčí svůj talíř.
„Tak teď fakt nevím! Co teda chceš jíst? Zeleninu?“ nechápavě kroutím hlavou. Jak může kdokoliv pohrdnout zlatavými výpečky v mastné šťávě, těšící se na bramborový knedlík a slaďoučké zelí? Vařit tchýně umí, to zase jo!
„Rozhodně ne takhle!“ Pepa ukazuje na moji porci oběda. Svůj talíř už dvakrát vymetl a teď se mu na něm roztahuje další přídavek.
„A co chceš místo masa?“
„Jak místo? Já chci maso! Jen nějaký libový, a ne tyhle šlejšky.“
„Aha, šlejšky. A proč máš teda druhý nášup? Já naiva myslela, že je to tím, že ti vepřový chutná,“ pokrčím rameny a pokračuji v jídle. Tohle už tu párkrát bylo.
Vždycky, když je jaro, nebo se u nich v práci objeví nová kočka, začne manžel jezdit na kole, chodit do posilovny a dožaduje se „dietní stravy“. Jenže pak to jde se sousedem zapít do hospody pivem a říkají tomu „jonťák po tréninku“.

Asi před pěti lety, když s hubnutím přišel jako s novinkou, jsem mu na to skočila. Poprvé a naposledy. Jako kráva jsem běhala po obchodech, učila se nazpaměť éčka, zjišťovala, kolik je v čem tuku a kalorií, jaký glykemický index to má a otravovala rodinu dušenou zeleninou, sojanézou, tofu, tempehem…
A výsledek? Já dvě kila dole, děti si začaly přidávat ve školní jídelně a manžel tři kila přibral. Tenkrát mi tvrdil do očí, že svaly váží víc než sádlo. Pak jsem mu přišla na to pivo se sousedem a jeho dietní období skončilo.
„Chutná mi veprový, ale teď musí být dietní. Tak třeba, kdybyste to bílý nějak ořezaly... Taky bys mohla udělat králíka nebo kuře…,“ pokračuje Pepa v diskusi a hladí si břicho.
„Jasně, ořezat, si to ořež... A králíka? Kam na ty nápady chodíš? Toho si objednej na příště tady od maminky. Z obchodu chutná jako guma. Navíc by to, při tvých porcích, zruinovalo rodinný rozpočet… Stejně jako půl kila lososa, co jsi chtěl posledně.“
„To jsou proteiny, ty můžu neomezeně,“ brblá manžel. Ještě jednou se zhoupne na židli a přitáhne si zpátky talíř.
„Bacha na šlejšky! Neříkal jsi, že teď budeš jíst zdravě?“ rýpnu si.
„Až od zejtřka. Nemáte mi to nandávat. Přece se to nevyhodí,“ huhňá Pepa s plnou pusou.
„Takže za to můžeme my, jo?“
„A kdo jinej? Vy mi dáváte takový samý těžký jídla a mně pak roste pupek!“ Pepa vylízává svůj třetí talíř a trocha šťávy mu ukápne na triko s obrázkem lenochoda, „Pivko by nebylo?“
„V pivu jsou taky proteiny?“ nevydržím.
„Nejsou, ale alkohol rozpouští tuky. To už bys mohla vědět, má milá…“
„Že mě to hned nenapadlo?!“ ťuknu se do hlavy, „Tak to já zítra upeču kuře na pivu a je to… Dva v jednom - když máš tu dietu…“
„To je nápad! Já věděl, že to pochopíš. A pro mě kup to kuře celý – proteinů není nikdy dost!“

 

Autor: Klára Dvořáková | neděle 8.4.2018 20:42 | karma článku: 18,95 | přečteno: 487x
  • Další články autora

Klára Dvořáková

Si to zařiďte... - povídka

Od kolika let může být dítě celý den doma samo? Nezapálí byt, nevytopí sousedy? Co dělat, když nemáte home office ani dovolenou...? Pracujete v továrně u pásu, tatínek nikde, jste na všechno sama a sousedka volá sociálku...

28.10.2020 v 8:13 | Karma: 20,14 | Přečteno: 504x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Pověsíš mi poličku? – povídka 15+

Přijel jsem za ní na chatu. Čekal jsem první sex, ale všechno je asi jinak... Co teď? Zdrhnout, máknout nebo ukecat?

25.4.2019 v 10:31 | Karma: 27,44 | Přečteno: 1692x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Cizí náušnice - povídka

Našla náušnici v jeho špinavé košili. Manžel zapírá, ale ona má jasno - sekretářka útočí. Vyhodit či nevyhodit manžela z domu a ze života? Nebo se oba mýlí, a měli by začít bojovat proti společnému nepříteli?

9.4.2019 v 10:34 | Karma: 19,14 | Přečteno: 663x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Budeme si tykat? - povídka

„Co byste řekla, kdybych vás pozval na víno?“ „Že mám čtyři děti,“ odfrkne Karolína. Tohle už slyšela mockrát a její nacvičená věta vždycky zabere. „Chcete je vzít s sebou?“ podiví se muž.

21.3.2019 v 10:19 | Karma: 33,14 | Přečteno: 2467x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Tak s touhle nikam nejdu! - povídka

Zpoza rohu vyjde blonďaté monstrum v červené péřovce a šine si to přímo ke mně. Ale to nemůže bejt ona. Že ne? „Ahoj!“ řekne ten parní stroj, „Ty jsi Tomáš, viď?“

7.3.2019 v 10:17 | Karma: 28,40 | Přečteno: 1224x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

  • Počet článků 63
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1621x
Když to jeden čas v mém životě začalo vypadat, že všechna legrace skončila, a zůstane jen u práce a povinností, vrátila jsem se ke svým dětským snům a psaní povídek;).

 

Každý čtvrtek najdete nový příběh o nás všech, kteří nejsme vždy tak ÚŽASNÍ, jak bychom si právě přáli, na mém blogu:

WWW.OLIVIE-UZASNA.CZ

 

Z těch nejlepších povídek jsem letos dala dohromady už druhou knížku s názvem A co když je to LÁSKA?

 

Nepíšu sem moc často, ale i tak jsem od vás letos získala 5. místo v anketě Bloger roku 2017. Děkuji!

 

Novinky můžete sledovat na Facebooku: www.facebook.com/ouzasna/

 

Děkuji vám všem za případnou podporu. Velice si jí vážím.

 

 

Seznam rubrik