Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Řízek pro Yettiho - povídka

Že Yetti neexistuje? Že chybí důkazy? Já ho potkala. Fakt! Stačilo si vzít baťoh s pořádnou svačinou a vyrazit sama na běžky. Nejradši má řízky, ale nepohrdne ani tatrankou...

Už hodinu se drápu na běžkách do kopce. Cíl je jasný. Potřebuji nejlepší fotku na Instáč. Sníh už tam dával kde kdo, ale já budu fotit zvířata. Bez snímku jelena nebo aspoň laně na idylickém pozadí zasněžených hor se zpátky nevrátím.

Bohužel se značně ochladilo, obloha potemněla a začal foukat silný vítr. Tričko s větrovkou se ukázali jako nedostatečné oblečení, pokud zrovna nešplháte na vrchol kopce. A musím čůrat. Hned!
Přestože se mi nechce odhalovat větru a sněhu pozadí, nedá se to odkládat. Odhodím batoh se senem pro jelena do závěje u cesty a zapadnu za stromy. To nemohli vědátoři vymyslet nějakou metodu, jak se vyčůrat a nemuset se u toho skoro celá svléknout?

Když se mi podaří natáhnout si zpátky kalhotky, uslyším funění. Že by jelen? Objevil návnadu? Všude kolem je šedobílá tma, vidím sotva na metr. Opatrně vylezu zpoza stromu a vracím se k cestě. Natahuji uši, funění se smísí s mlaskáním.
Takhle nemůžou mlaskat u sena… Našli moji svačinu! Umřu zimou i hladem! Může si býložravec vůbec pochutnávat na řízku? Ale kdo to pozná? Určitě je zmrzlý na kost. Ten řízek, ne jelen.
Ale mýlím se, není to paroháč. Velká chlupatá příšera luxující můj batoh se podobá nejvíce opici. Takové hodně velké bílé opici, s dlouhými chlupy v barvě špinavého sněhu. YETTI! Já vidím Yettiho!

Kde mám foťák? Kde mám mobil?! Prohmatávám větrovku a nacházím alespoň to druhé. Snažím

se ve zmrzlých rukách udržet ledový telefon. Ani se nerozsvítil. Prostě vytuhl. Krám jeden. Taková příležitost a já nemám ani fotku! Zmrzlá voda bičuje mě i obludu, ale té to zjevně nevadí. Jen já se klepu.
Yetti otočí můj batoh vzhůru nohama a vysype, co zbylo. Moc toho není. Foťák, kapesníky a vosky na běžky. To poslední očichá a strčí do pusy. Chvíli žvýká a pak začne zuřivě plivat kolem sebe. Červený mu fakt nechutná.
Jak tak poskakuje, všimne si mě. Zařve a udělá pohyb mým směrem. Na víc nečekám. Prchám do lesa.

Nevím, jak běžím dlouho. Nohy mi kloužou, bořím se do sněhu v lese a každou chvíli padám. Mrazivý vzduch mě pálí na plicích, hoří mi tváře a mám pocit, že umřu vyčerpáním. Nedokážu odhadnout, jestli mě pronásleduje.
Nepoznám, jestli jsem ušla 10 kilometrů nebo stojím na místě, tak silný vítr fouká proti mně. Jsem bez lyží i baťohu a úplně zmrzlá.

Skoro se zaraduju, když mě dožene Yetti a zmáčkne mě ve svém širokém objetí. Hodí mě přes rameno a kamsi utíká. Tlapa, kterou mě drží, je drsná, suchá a hlavně hřeje. Yetti hravě přeskáče hluboké průrvy, vyleze několik vrcholků, až nakonec dorazíme k jeskyni na jednom z nich.
Vítr přestane foukat a sluníčko se znovu rozsvítí. Je tu nádherný výhled do krajiny. Nikde ani noha, panenská příroda, rampouchy, sníh... To by byly fotky! Bohužel jsem cestou ztratila nejen směr, ale i mobil a jakoukoliv naději vrátit se do večeře domů.

To ještě netuším, že u Yettiho, tedy Yettíka, jak jsem mu začala po čase říkat, strávím téměř čtvrt roku. Nosí mi jídlo a spousty lyžařského oblečení, aby mi nebyla zima. Nechci vědět, co se stalo těm, z nichž to sundal. K jídlu máme ryby, nějaké listy (nevím, co to je, ale když se do toho dá ryba, připomíná výsledek sushi) a jídlo ukradené turistům. Přináší toho dost, ale přesto přes zimu znatelně zhubnu. A to se ukáže jako problém.
Když přijde na jaře obleva a sundám si huňatou bundu, přestanu se svému únosci líbit. Yettík je totiž na baculky a vyzábliny nemá rád. Ale zkuste si jíst všechno studené! Přestože se Yettík snaží a zvýší donesené dávky jídla, já už tatranky, řízky, ani to naše sushi, nemůžu pozřít.
A tak, když v jedné z donesených bund najdu mobil a díky němu i cestu domů, vím, že mě hledat nebude. Lituju jen, že nevím, kudy k Yettimu zpátky. Jednak nemám tu jeho fotku a pak - spolehlivá dieta se vždycky hodí. Až zase nějaké to kilo naberu, mohla bych s sebou vzít i kámošky...

Autor: Klára Dvořáková | pátek 9.3.2018 8:35 | karma článku: 15,61 | přečteno: 397x
  • Další články autora

Klára Dvořáková

Si to zařiďte... - povídka

Od kolika let může být dítě celý den doma samo? Nezapálí byt, nevytopí sousedy? Co dělat, když nemáte home office ani dovolenou...? Pracujete v továrně u pásu, tatínek nikde, jste na všechno sama a sousedka volá sociálku...

28.10.2020 v 8:13 | Karma: 20,14 | Přečteno: 504x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Pověsíš mi poličku? – povídka 15+

Přijel jsem za ní na chatu. Čekal jsem první sex, ale všechno je asi jinak... Co teď? Zdrhnout, máknout nebo ukecat?

25.4.2019 v 10:31 | Karma: 27,44 | Přečteno: 1692x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Cizí náušnice - povídka

Našla náušnici v jeho špinavé košili. Manžel zapírá, ale ona má jasno - sekretářka útočí. Vyhodit či nevyhodit manžela z domu a ze života? Nebo se oba mýlí, a měli by začít bojovat proti společnému nepříteli?

9.4.2019 v 10:34 | Karma: 19,14 | Přečteno: 663x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Budeme si tykat? - povídka

„Co byste řekla, kdybych vás pozval na víno?“ „Že mám čtyři děti,“ odfrkne Karolína. Tohle už slyšela mockrát a její nacvičená věta vždycky zabere. „Chcete je vzít s sebou?“ podiví se muž.

21.3.2019 v 10:19 | Karma: 33,14 | Přečteno: 2467x | Diskuse| Ostatní

Klára Dvořáková

Tak s touhle nikam nejdu! - povídka

Zpoza rohu vyjde blonďaté monstrum v červené péřovce a šine si to přímo ke mně. Ale to nemůže bejt ona. Že ne? „Ahoj!“ řekne ten parní stroj, „Ty jsi Tomáš, viď?“

7.3.2019 v 10:17 | Karma: 28,40 | Přečteno: 1224x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

V Letech otevřeli památník holokaustu Romů a Sintů. Za války tam stál koncentrák

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  11:30

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:30

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Wagnerovec po návratu z fronty rozřezal ženu, kufr s ostatky vyhodil z okna

23. dubna 2024  11:26

Rusko se v souvislosti s návratem vojáků z ukrajinského bojiště potýká s narůstající kriminalitou....

  • Počet článků 63
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1621x
Když to jeden čas v mém životě začalo vypadat, že všechna legrace skončila, a zůstane jen u práce a povinností, vrátila jsem se ke svým dětským snům a psaní povídek;).

 

Každý čtvrtek najdete nový příběh o nás všech, kteří nejsme vždy tak ÚŽASNÍ, jak bychom si právě přáli, na mém blogu:

WWW.OLIVIE-UZASNA.CZ

 

Z těch nejlepších povídek jsem letos dala dohromady už druhou knížku s názvem A co když je to LÁSKA?

 

Nepíšu sem moc často, ale i tak jsem od vás letos získala 5. místo v anketě Bloger roku 2017. Děkuji!

 

Novinky můžete sledovat na Facebooku: www.facebook.com/ouzasna/

 

Děkuji vám všem za případnou podporu. Velice si jí vážím.

 

 

Seznam rubrik